-
Activitati pentru parinti si copii
Programul se va desfasura pe parcursul a 4 - 5 module cu o durata de 2 ore fiecare. Grupele de participanti vor fi de maxim 12 persoane (dar nu mai mici de 6 persoane).
Obiectivele programului:
- educarea parintilor in rolurile de parinti;
- o noua perspectiva asupra relatiei parinte - copil;
- dezvoltarea receptivitatii parintilor la nevoile copiilor o data cu cresterea in varsta;
- asimilarea de catre parinti a unor cunostinte necesare pentru dezvoltarea propriilor mecanisme de motivare a copiilor.
Programul isi doreste sa fie interactiv si sa ia in considerare si nevoile specifice ale participantilor.
Descriere module:
Modulul I - Cine suntem, cum facem?
In acest modul, participantii vor avea ocazia sa intre in contact cu modul in care se comporta, gandesc si simt in fiecare moment si ce impact au acestea asupra relatiei cu propriii copii.
- Constientizarea propriilor ganduri, emotii si comportamente prin modelul Starilor Eu-lui din Analiza Tranzactionala
- Transformarea blocajelor parintilor in resurse si gestionarea lor in relatia cu copiii (modelul de fluenta functionala)
Modulul II - Ce vor ei, copiii?
In modulul al II-lea se vor detalia etapele de dezvoltare ale copilului in care participantii vor avea ocazia sa afle, pe categorii de varsta:
- care sunt nevoile copiilor
- care este rolul parintilor
- cum pot parintii sa ii incurajeze pe copii fara a le bloca cresterea sanatoasa
- care este rolul parintilor in relatia educator/ invatator/ profesori si copii si cum gestioneaza acest rol
Veti avea ocazia sa experimentati trairile si comportamentele copiilor, astfel incat sa construiti noi modele specifice fiecarei perioade de dezvoltare.
Modulul III - Ce vrem pentru ei
In acest modul, participantii vor afla despre importanta atasamentului sanatos si cum se formeaza el.
- etapele atasamentului si rolul lor
- rolul parintilor in dezvoltarea atasamentului
- rolul emotiilor si manifestarea lor sanatoasa
Modulul IV - Cum schimbam?
In acest modul, veti invata sa inlocuiti mecanismele de pedeapsa prin mecanisme de crestere si invatare sanatoasa.
- tipurile de strokeuri si rolul lor (strokeurile specifice fiecaruia)
- care sunt principalele nevoi (nevoia de stimuli, relatii, structura si recunoastere) si care este rolul lor
- desconsiderarea nevoilor, abilitatilor sau fuga de responsabilitate a copiilor
- mecanisme de stimulare si determinare a comportamentelor
Modulul V - Cum facem sa ii ajutam?
Vom analiza aspectul rusinii si rolul ei in educatia copilului, precum si importanta invinovatirii sau greseala asumata in educarea copilului.
- rusinea sociala si rusinea ca instrument de manipulare
- vina sau greseala – impact si demotivare
De asemenea, in acest modul va fi si un feedback al intregului program.Cursul este sustinut de Marina Ionescu.