-
Ce-i face pe oameni sa fie fericiti la locul de munca - Portal HR, 11.12.2013
"Salariile mari, mai putine responsabilitati si multe zile de vacanta nu ii fac neaparat pe oameni sa fie fericiti la locul de munca. De fapt, cei mai fericiti angajati din SUA pun fericirea si satisfactia lor la locul de munca pe seama programelor de "incentive", pe beneficii si pe echilibrul dintre viata profesionala si cea personala. Companiile care au fost cel mai mult interesate sa cultive implicarea angajatilor si pasiunea lor pentru ceea ce fac au fost cele care au avut cel mai mare succes." - Forbes.com, Top 10 Companies Doing the Most to Make Their Employees Happier
Conform unui studiu Gallup despre implicarea oamenilor in munca lor, efectuat in 142 de tari, in 2011 si 2012: "State of the Global Workplace: Employee Engagement Insights for Business Leaders Worldwide", doar 13% dintre angajati sunt implicati in munca lor si sunt direct interesati de succesul organizatiei in care investesc resurse insemnate de timp si efort, 63% sunt detasati si 24% total neimplicati.
In Romania, un studiu efectuat de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de cercetare Ivox.ro ne informeaza ca doar 32 % dintre oameni merg la munca din pasiune. Daca tinem cont si de faptul ca 63% dintre angajatii romani au declarat ca au un nivel crescut de stres (studiu Regus din 2012), putem trage concluzia ca marile companii precum Google sau Yahoo care au dat tonul pentru crearea spatiilor speciale de recreere pentru angajati ("munca si joaca nu se exclud") au avut dreptate sa se concentreze pe acesta directie.
In cartea sa, "Happiness and economic performance" (1997), Andrew J. Oswald a demonstrat ca exista o legatura stransa intre starea de bine a angajatilor, starea lor de fericire si succesul unei companii pe termen lung, iar gandirea pozitiva influenteaza in bine sanatatea fizica si emotionala a oamenilor (International Positive Psychology Association).
"Asadar, in cuvinte mai putine, fericirea angajatilor este direct proportionala cu randamentul acestora la locul de munca si, implicit, cu succesul companiei pentru care lucreaza. Companiile care ofera servicii in plus pentru a-si mentine angajatii fericiti au un grad ridicat de productivitate si inovatie, o rata scazuta a imbolnavirilor in rândul fortei de munca si o satisfactie ridicata a angajatilor." a declarat Cristina Bîcîilă, dezvoltatorul academiei de distractie – the playground.
Pornind de la experienta avuta intr-o multinationala si de la background-ul sau in comunicare, Cristina Bîcîilă a intuit nevoia de dezvoltare a unei platforme de relaxare si motivare a angajatilor, the playground – fun academy, ce imbina o gama larga de cursuri si ateliere ce isi propun sa contribuie la starea de bine, la creativitatea si la fericirea angajatilor. the playground este academia de distractie care se desfasoara direct in biroul companiilor, este un loc de joaca la care participantii nu trebuie sa faca mari eforturi sa ajunga, pentru ca totul se desfasoara in compania lor.
Cursurile, tinute de traineri cu experienta in domeniul in care activeaza, combina creativitatea (ateliere de play and fun), pasiunile (cursuri de pictura si estetica frumosului, de fotografie, de aranjamente florale – play with colors) cu informatii interesante si necesare pentru dezvoltarea personala a angajatilor, cat si pentru imaginea si viata lor privata (cursuri de parenting si de comunicare – play with ideas). the playground ajuta la cresterea increderii de sine a angajatilor unei companii, la starea de bine, creativitate si, nu in ultimul rand, la imaginea lor (cursuri de nutritie, aspect, stil personal, comunicare – play your image).
Venind din zona de relatii publice, Cristina Bîcîilă a identificat in the playground o oportunitate pentru companii sa se comunice si sa relationeze si cu alti stakeholderi. Cursurile pot fi facute cadou altor companii – parteneri de afaceri, clienti sau presa sau pot fi integrate in strategia de comunicare a brandurilor. Platforma the playground este flexibila, poate fi adaptata cerintelor clientilor.
Desi in anumite companii inca persista mentalitatea conform careia atributiile unui angajat bun sunt rezistenta la stres, suprasolicitarea si mentinerea unor asteptari personale in general scazute, epoca moderna a demonstrat si va demonstra exact contrariul.
Astfel, companiile vor dezvolta diferite concepte de management al caror obiectiv este acela de a uni angajatii si angajatorii intr-o echipa ale caror eforturi comune sa fie indreptate catre realizarea obiectivelor generale ale organizatiei, printre care se numara loializarea si perfectionarea angajatilor, marirea productivitatii, dar si satisfactia la locul de munca, iar pozitia de Employee Happiness Manager va fi una reala.Articol aparut in Portal HR.